2013. szeptember 23., hétfő

Sütik, ételek, amiket korábban is elkészíthetünk



Sáfrány:
Talán a beiglit, a mézeskalácsot szoktam kicsit előbb sütni, szerintem a kukorica salátát is lehet.
A húsnak sem lesz semmi baja, ha előtte a mélyhűtőben lesz.

Démétér:
linzert, mézeskalácsot akár egy héttel korábban is elkészítheted, ezeknek nem árt, ha állnak, sőt: pár nap használ is. A bejglit én azért inkább előző nap sütném, de mivel én nem sütök, csak nem szeretem a bejgli tésztáját réginek, ezért jobb, ha nem szólok bele :) Sajtos rúd készülhet egy-két nappal korábban, de az sem igazán jó, ha ennél régebbi.

Kukorica salátának sem lesz semmi baja a hűtőben pár napig, sőt: összeáll. Nyugodtan készítsd előbb. A fagyasztott, panírozott húst is beteheted 8-10 nappal korábban szerintem.

Nonamona:
A linzer tészta 1 hónapot is simán kibír - én többek között linzer kosarat csinálok előre, csak meg kell tölteni ízlés szerint. De a formák is eltarthatók töltés nélkül.

Banyoc@:
A mézeskalácsot már októberben megsütheted, tedd dobozba, tökéletes marad!!! (tavaly találtam a dobozban 1 évvel azelőttit, és ugyanolyan volt mint amikor bele tettem! )
Panírozott hús nálam rendszeresen van a fagyasztóban, azt is berakhatod októberben, novemberben már.
Linzert nem tudom meddig bírja, szerintem attól is függ hogy teszel-e bele lekvárt.
kukorica salátát abszoltút frissen készíteném, de lehet hogy van itt esetleg valkinek jól bevállt technikája.
Sajtos rúd.... hát pár nap... szerintem…
Bejglit nem sütök, feladtam!

Shephard:
Én általában karácsony előtt 2-3 héttel kezdek el sütni, a mézeskalácsházikók készülnek el először, mert az tényleg munkás, időigényes, főleg hogy pl tavaly is 5 db-ot készítettem a család több ágának, aztán jön a sima mézeskalács, majd a dobozban sokáig eltarthatók

Kőmű:
Én a helyedben úgy csinálnám,feltéve, ha van rá mód,hogy megfőzném előre a kajcikat,sütiket is és lefagyasztanám. Szinte mindent el tudsz tenni. A töltött káposzta finomabb a fagyasztás után mint frissen. Halat,pörit, rakott húsokat szintén remekül lehet fagyasztani. Max. csak köretet kell frissen elkészíteni. Régebben lefagyasztottam a maradék süteményeket is . Ma már erre esélyem sincs,mert az éjjeli manók mindent elpusztítanak. Linzrek,hókifli,zserbó, mindenféle karácsonyi kekszek,mézeskalácsok hetekig elállnak egy sütisdobozban,csak jól dugd el, nehogy eltűnjenek. Beigli szintén fagyasztható.

LondonEye:
Köszönöm a tippet, hogy a mézes krémest is le lehet fagyasztani, mert vittem ki egy jó nagy darabot, és nagyon finom volt, én is megkóstoltam:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése