2013. november 2., szombat

Házi sajt 3.

50 dkg tehéntúró
1 liter házi tej (én boltit használtam)
6 dkg. vaj
1 db tojás
1 kávéskanál szódabikarbóna
1 púpos kávéskanál só (én főzés közben kostolgattam, és többet tettem bele, de ez ízlés szerint variálható).

A túrót a tejjel felforraljuk, leszűrjük. A túrót lábosba tesszük, hozzáadjuk a vajat, tojást, szódabikarbónát, sót és állandó kevergetés közben addig főzzük míg nyúlóssá, csomómentessé válik. Kb.10-15 perc. Egy kisebb tálba tesszük és kihűtjük. Ha kihűlt, tányérra borítjuk és spájzban szárítjuk.

Pogikata:
Nekem nincs spájzom, panelban lakom, mindenhol egyenletes a meleg, ezért hűtőbe tettem a sajtot. Nagyon finom lett, de biztos, hogy nem alakult ki rajta keményebb kéreg.
 Ma "felsőbb utasításra" újabb adagot főztem! :)))
A forró sajtot kétfelé osztottam, az egyik felébe apróra vágott zellert tettem, a másik felébe apróra vágott fokhagymát és oregánót kevertem.

Noa:
Én is megcsináltam ezt,kis bon bon formákba raktam és elfogyott hamar,húsvéti sonka és a sárga túróhoz készítettem

Fruzsy79:
Sajtgyártóktól kérdezném, hogy a túróból készült sajtal meglehet csinálni azt, hogy lapos edénybe teszem kb 1cm vastagn és utánna sütikiszútóval szaggatom??? Mert azt találtam ki, hogy réni fejjel szagatnám és petrezselyemmel, olivabogyóval,stb,stb pofit csinálnék neki és a "falatkás" kínáló tányéron ez is szerepelhetne!

Rukkolából van az agancsa, szerintem is nagyon eltaláltam pedig véletlen, hogy éppen volt itthon! Először petrezselyemből gondoltam elkészíteni de ez jobb. Már csak a szemére kellene valami jobb mint az egészbors, olyan amit be lehet vele kapni!

Mágika:


Borcsamama:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése