2014. június 30., hétfő

Hóemberes mécsestartó, lámpás




Georgina112:
Hoztam egy képet, hátha ötletként jó lesz valakinek! Nekem nagyon megtetszett!



Borcsamama:
Kreatív Manócskák! Indulhat az ötletelés, ki mit tippel????? Jöttök játszani?

Banyoca:
Szerintem simán akril hobbi festékkel van feste, csak nem ecsettel, hanem szivaccsal van pecsmegelve....
Na én az idén rendesen telepakoltam az üres befőttes üvegeimet, de biztos, hogy fogok még legalább egy olyant keresni amin kipróbálhatom.

Viszont most újra alaposabban megnéztem a fotót, és az üvegben lévő égők száma nekem azt sugallja,
hogy ezek nem is olyan nagyon kicsi üvegek! először azt hittem, hogy egész kicsik és teaméces van bennük.....

Végig gondoltam, hogy igazából nem is tudnám hova tenni! pedig már kikörvonalazódott bennem egy kb 3 literes üveg, hómintára festve, megspékelve némi csillámmal, de csak szolídan, az oldalára meg körbe egy egész korabeli belvárosi utca..... lovasszánnal, beszélgető úrikisasszonyokkal, férjeikkel( szeretőikkel) feldíszített utca, hóesés, sétáló gyerekek, stb,stb,

Bele az égősor.... de az egész lakásban már van hangulatvilágítás....


Mivel még nem készítettem el a dekopált "SzínesMasninsÜveg"-eket mert nincs rá időm(((( lehet,hogy megpróbálom PET paplckból...merthogy azt könnyű kifúrni az égősornak. ..

----- és most az jutott eszembe... /húúú özönlenek a gondolatok/
hogy van sima műanyagból nagy is... szélvédő mosó folyadékos, meg nagykiszerlésű ásványvízes is amirnek jó nagy felülete van ahova lehetne falucskákat, vagy vintage stílusú korabeli utcajeleneteket felszalvétázni és értelem szerűen égősorral megvilágítani...

Noa:
Akkor mutat jól ha a szalvéta alá van festék kenve!!!Ha a kupak rajta van festés közben,akkor összeesik a palack!!!


Nekezd:
Akril festés háttérként és deku lenne a legegyszerűbb megoldás.
Egy kis műhó spray az aljára, ha elemes mécsest teszünk bele, nem kell fúrni az üveget, ha a tetején hozzuk ki a zsinórt, a masnival kicsit takarhatjuk a vezetéket és a hátul futó zsinótr pedig mondjuk fehér filccel takarhatjuk le.

Szisszka:
Nem magamtól vagyok "okos", megtaláltam Pinteresten a hóembereket:
Az üveg alapból fúvott üveg, attól ilyen, a minta pedig festve van ( handpainted).

Szerintem hasonló hatást lehetne elérni, ha az üveg belülről van festve ( festék beleönt, és forgatni az üveget, hogy belül a festék mindenhol befogja, de csak vékonyan, esetleg tényleg pacsmagolni, ahogy Banyoc@ írta)
A hóembereket pedig kivülről ráfesteni akrillal. De talán a tempera is jó lehet, és ha megszáradt, lelakkozni.
Hmmm?

A hóemberes lámpás készül, bár nem olyan lesz mint képzeltem...
Az üveg belsejét kiöntöttem világoskék festékkel. Kivülről festettem rá hóembert meg 2 fenyőfát...
Most várom, hogy a festék száradjon belül is, kivül is. A hóember arra vár, hogy megkapja a répaorrot, a szemeket, száját, gombokat. :)
Aranyos lesz, csak szerintem nem fog átlátszani annyira, nem tudom mennyire fog világitani.

Itt a lámpásom, ami nem látszik át (még) ezért nem kivilágítva mutatom.
Viszont kézzel festett cserébe :)
Majd este vagy holnap átpacsmagolom belülről szivaccsal, akkor csak át fog látszani :)))
Az aljára tettem a "hóba" csillámport, csak a képen nem látszik :(


Majkati:
egy tanács jutott az eszembe: a szalagok szélét lánggal egy kicsit dolgozd el, nem fog foszlani, szerintem még profibb kinézetű is lesz :) Öngyújtó, gyufa vagy mécses lángjánál gyorsan át kell húzni a szalag szélét. 
Shephard:
Hm, van egy csomó üres befőttesüvegem, meg kéne csinálni ezt a lámpást, főleg hogy nemrég vettem ledes mécsest az pont jó lenne bele, akril festéket én is pamacsolnék, meg dekuznék rá szalvétát, esetleg a végén lakkozás és egy szalag, hm, minden van hozzá otthon, este nekilátok, majd kiderül mi sül ki belőle
Vettem már nagyobb szivacsot a pamacsoláshoz, mert a tányérokhoz kisebb volt, úgyhogy készülök, meg vettem hópasztát is, gondoltam lehetne kivülre alulra tenni, ha épp olyan szalvéta kép kerül rá, hogy alul pl hóban áll a hóember vagy valami ilyesmi.

Azt már látni a festett befőttesüvegen, hogy a festékkel nagyon óvatosan kell bánni, különben nem fog átlátszani a mécses, vagy égősor, a pamacsolás jó, mert vannak vékony részek, a full ecsettel festés nem lenne jó, még így hogy kevés festéket tettem rá, még így is lehet hogy sok egy picit, este kiderül, rendesen kipróbálom majd mécsessel.

nekem is ez volt a gyanúm, hogyha belül festem az üveget, akkor nem fog átlátszani, ezért pamacsoltam kívülről, így is van ahol kicsit vastagabb lett, de majd este megnézem sötétben mennyire világít

Nos nálam ma estére elkészült a befőttesüveges mécsesem, egész szép lett tetszik, teszek fel pár fázisfotót is! Ennyire látszik át, és ilyen kékes színe van

fogtam egy befőttesüveget bepamacsoltam szivaccsal kívülről vékonyan akril festékkel, ha megszáradt kentem rá decoupage ragasztót arra rátettem a karácsonyfás szalvétát, ha megszáradt átkentem még egy réteg decu ragasztóval, ha megszáradt akkor egy réteg decoupage lakkal kentem le, majd a végén kötöttem rá egy masnit


És íme készen a mécses, vakuval és anélkül
















Reni007:

Aniko0126:















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése