2015. július 30., csütörtök

Horgolt virágok




40 láncszem, bele 40 db egyráhajtásos pálca,
második sor: minden 2 egyráhajtásos pálcára 2 db erp.
harmadik sor: minden két pálca közé két pálca - közte 3 láncszem. (20 db ilyen lesz) itt már elkezd formálódni a virág
negyedik sor: minden 3 láncszem fölé 11 egyráhajtásos pálca és ennyi az egész. Amikor ezzel megvagy igyekszel formázni és alul összevarni a fonal végével, kicsit hosszabb darabot vágsz le.


Csináltam már mindenféle vékonyabb maradék fonalból, (vastagabból nagyobb lesz) az adventire vékony fényes ezüst fonalból van, 10 dkg volt egy gombolyagba (nagyon csúszós a fonal) tavaly csináltam szintén ennek a fonalnak fehér és világos kék változatából, de szerintem minden horgoló fonal is jó hozzá, ha van valami maradék színjátszó fonalad abból nagyon mutatós. A közepébe a lányom most swarowszky gombokat vart, én gyüjtöm a régi gombokat és néha feláldozok belőlük és varrok a közepébe, de jó egy szem nagyobb maradék gyöngy, vagy magában is szép. Ha ruhára szeretnéd akkor lehet kapni a kreatív hobby boltokban kis ékszer zárakat (olcsón, 5-vel, 10-vel) azt simán rá lehet öltögetni. Szoktam fényes fonalból horgolni hosszú láncokat, mondjuk három sorosnak valót, rávarrok kisebb, nagyobb virágokat úgy, hogy egybe fogja a három soros láncot és nagyon jó divatlánc lesz nyárra. (kisebbhez csak 30 szemből csinálom a virágot)


Unokámnak csináltam hajgumira rávarrva a hosszú hajába, a kicsinek hajpántra szintén felvarrva, csitt-csattra is rá lehetett húzni, nagyon édes vele.

Csillus:

Videó:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése