2015. július 29., szerda

Szilvaleves




Mirelit szilvából csináltam, de befőttből vagy frissből is jó lehet. Kiolvasztottam , a levét lecsöpögtettem.

Pici vajban karamellizáltam kb. 2-3 evőkanál barna nádcukrot, -szerintem a sima is ugyanolyan jó - átforgattam benne a szilvát, felöntöttem jó fél liter vízzel /vagy a befőttlével/, tettem bele örölt fahéjat, egy pici gyömbért ,egy csipet sót, és puhára főztem. Kevertem bele kb. fél dl tejszínt, majd botmixerrel pürésítettem. Nekem így pont jó lett az állaga. Ízlés szerint még lehet utánaízesíteni. Tegnap langyosan ettük, ma hidegen, mindenhogy nagyon fincsi volt.

Zacskós habtejszínem volt itthon, abból tettem bele, a többiből habot csináltam, azt nyomtuk a tányérban a tetejére, és megszórtuk pirított szálasra vágott mandulával.

Több receptet is elolvastam, mindegyikben volt valami sűrítő, pl. puding, én nem akartam bele tenni , de nem bántam meg. Máskor is így fogom csinálni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése