2014. szeptember 5., péntek

Kürtőskalács Bubutól

Hozzávalók:
50 dkg liszt
100 gramm nádcukor
2,5 deci tej
3 deka élesztő
egy kiskanál só
6 dkg Líra margarinkrém 70 százalékos
2 nagy tojás
1 kiskanál citromlé

A szóráshoz egy zacskó diópotló keveréket kevertem össze negyed zacskó nádcukorral,
A Fahéjashoz ebbe kevertem 2 kanál fahéjat.


50 dkg lisztet átszitáltam,a közepébe mélyedést vájtam,
1 kanál nádcukorral megszórtam,belemorzsoltam az élesztőt,és a langyos tejjel összekevertem.
Vártam 10 percet,amikor szépen elkezdett dagadni az élesztő hozzáadtam a maradék nádcukrot,a sót,citromlevet,margarint és a tojásokat.
Robotgéppel jól elkevertem a dagasztó lapáttal,megszórtam két kanál liszttel a tetejét,és 20 percig dagasztottam.
Lisztezett deszkán,(nálunk asztalon)kinyújtottam.
Én a kés nem éles felével Körülbelül hüvelykujjnyi szélességű csíkot hasítottam körbe.
Én a közepét mindíg félre tettem,a csíkból húztam egy hosszú egyenes vonalat és úgy tekertem fel az alufóliával körbetekert sörösdobozra.
A sörösdobozokat olajjal kenőecset segítségével körbekentem,feltekertem a csíkokat,a tésztát megkentem körbe olajjal,
egy nagy lábosba szórtam a diós keveréket,és abba hempergettem meg.
A tepsibe szilikonos sütőpapírt is tettem,és 3 kürtőskalácsot sütöttem 20 percig 180 fokos előmelegített sütőben.
6 kürtőskalács lett.A fahéjasnak nagyon finom illata volt.
A tekerések egyesével lehúzhatók, olyan mint amit az árusoknál is kapni.


Kép forrása: internetről...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése