2013. november 15., péntek

Mézes-mazsolás-mézeskalács fűszeres alma-körte lekvár


Egy kg almát és fél kg körtét apró kockákra vágtam. Hozzáadtam 20 dkg mézet - harminc kellett volna de ennyi volt itthon- két teáskanál mézeskalács fűszert, két és fél nem túl nagy citrom levét, egy bögre vizet - kb. 3 dl- és 10 dkg apróra vágott mazsolát.

Addig főztem, amíg a gyümölcsök megpuhultak, ekkor belekevertem 10 dkg nyírfacukorba 2 dzsemfixet / 2:1/, két három percig rotyogtattam és már raktam is az üvegekbe. Nem túl édes, inkább savanykás ízvilágú lett, nekünk nagyon ízlik. Igazi, fincsi karácsony illata van.


Shephard:
Kicsit másképp csináltam, mert elfelejtettem venni dzsemfixet, elfogyott itthon, úgyhogy körtét almát fazékba tettem, mézzel, majd lassú tűzön főztem, hogy kijöjjön a leve, akkor beletettem a fűszert, citromlevet, utána leturmixoltam nagyjából, hogy legyenek még benne kis darabkák, picit még rotyogtattam, majd levettem a tűzről, késhegyni Nátrium-benzoát bele, aztán üvegekbe, azokat fejreállítani, és kész is Nagyon jó illata van és rettentő finom, köszönöm a receptet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése