2013. november 22., péntek

Vörös bársony torta 3.

Kukelan:
"a bársonytortához a mascarpone helyett natúr tömlős sajtot szoktam venni. Tökéletesen megfelel és töredékébe kerül. Én az alábbi link alapján csináltam egyszer, és csodálatos lett. A sok hozzávaló miatt azt gondoltam, hogy bonyolult, de pillanatok alatt össze lehet dobni."

Hozzávalók / 8 adag
Tésztához:
30 dkg cukor
25 dkg Rama
5 db tojás
2,5 dl tejföl
1 ü vanília aroma
2 doboz (6 dkg) eperpiros ételszínező
35 dkg liszt
1/2 cs sütőpor
1 tk ecet
1 tk szódabikarbóna
1 csipet só

Krémhez:
25 dkg mascarpone
1 dl tejföl
10 dkg natúr vajkrém
30 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
fél citrom leve
2 dl tejszín
1 cs habfixáló

Elkészítés:
A tésztához a vajat, a cukrot és a sót habosra keverjük, majd folyamatos keverés mellett (én robotgéppel oldottam meg) egyenként hozzáadjuk az egész tojásokat, így egy krémes állagú tésztát kapunk.
Ehhez a keverékhez adjuk hozzá a tejfölben elkevert színezőt, majd a vanília aromát.
Amikor ezzel megvagyunk átváltunk fakanalas (kézi) keverésre, és óvatosan hozzáadagoljuk a lisztet és a sütőport, majd amikor a tésztánk már egynemű, akkor az ecetben felfuttatott szódabikarbónát.
A keveréket kivajazott tortaformába öntjük, és megsütjük.
Amíg a tészta sül, addig ki lehet keverni a krémet. A mascarponét a vajkrémmel és a tejföllel, valamint a vaníliával, a citromlével és a procukorral habosra keverjük, majd a végén hozzáadjuk a habfixálót.
Ezután felverjük a tejszínt, és lágyan a krémhez keverjük.
A kihűlt tortalapot 3 részre vágjuk, majd a két lapot megkenjük a krém felével. A maradék krémmel bevonjuk a tortát, és tetszés szerint díszítjük.

sütési hőfok: 200°C
sütési mód: alul-felül sütés
tepsi mérete: 30x10 cm

Forrás:
http://www.nosalty.hu/recept/barsony-torta-debmo-konyhajabol

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése