2014. október 8., szerda

Mécsestartó befőttes üvegből


Amire szükség van:
- egy tiszta üres üveg
- 1 darab sötét színű scrapbook papír
- papír, ceruza, vonalzó, snicer
- hó-spray
- keserű só és ragasztó
- teamécses

1. Mérd le az üveged kerületét
2. Határozd meg milyen magas legyen a kép.
3. Tervezd meg a papírra a látképet, különböző méretű házakkal és fákkal
4. Vágd ki a képet snicerrel
5. hagyj rá a végére +1 cm-t, ahol össze tudod ragasztani
6. Fújd le az üveg egy harmadát a hó-spray-vel. Ha megszáradt, az üveg száját kend be ragasztóval, és szórd meg keserűsóval
7. Helyezd az üvegbe a teamécsest, a maradék keserűsót szórd köré
8. Tekerd a képet az üveg köré és ragaszd össze.

Borcsamama:
A műhót belülre vagy kívülre fújom az üvegre? A képpel ugyanez a gondom, kívül, vagy belül?
Az üveg szájára ragasztottatok olyan sót? Milyen ragasztóval?

Szisszka:
A kép mindenképp kívülre kerül, ez biztos!
az üveg peremét hobbiragasztóval kentem át, a sárga flakonos a kreativ hobby boltból. Maga a ragasztó fehér, de szerintem átlátszóra szárad. A só, az nem só, hanem fehér dekorhomok amit tavaly a Kik-ben vettem. Sóból csak pici finom szemcsés van itthon. Egyébként a képet néhány helyen oda kellett ragasztanom az üveghez (hobbyragasztóval csináltam) mert elállt az üvegtől. De nem látszik a ragasztás. Még fehér csillámport szerettem volna rászórni, de nem találtam meg :(





Szisszka:



Borcsamama:

Nekem nagyon-nagyon tetszik, és az egész nem tartott tovább fél óránál úgy, hogy abban benne volt a minta nyomtatása, kivágása, hó spray keresése és az elkészítés is. Fotózni a fürdőben tudtam, ott lehetett rendesen besötétíteni.
Mutatok róla pár képet. Azt hiszem fogok még ilyet csinálni.

Én kicsit másképp csináltam mint Szisszka, bár részleteiben nem beszéltük meg az ő módszerét. Én simán kinyomtattam a képet amit valaki feltett, ha jól emlékszem Encsyke, ha nem akkor bocsánat. Mivel az eleve ilyen sötét volt - nem fekete inkább sötét szürke- csak kivágtam, és kész. Az ablakokat és ajtókat is, hogy ott átjöjjön a fény.
Hobby ragasztóval kívülre ráragasztottam az üvegre, nagyjából mindenhol. Van itthon nagyszemű tengeri sóm, azt tettem az üvegbe,kb. két cm vastagon, közepébe a mécsest. Bekentem az üveg száját is ragasztóval, a peremét, kb. ahol a kupak van rajta, és beleforgattam a sóba.
Utoljára fújtam rá a havat kívülre, ill. belül csak az üveg peremére.


 



Maci:
És hogy hobby ragasztó? Az lehet decuragasztó is? És kívülre a hó...hát na ja...de az megkeményszik, vagy milyen ha elkészül?

Borcsamama:
Deku ragasztót nem tudom jó lenne-e. Én általában mindenhez a hobbyt használom. Szeretem, mert nem hagy nyomot, láthatatlanra szárad, viszonylag gyorsan, és tartósan, nem büdös, kezedről simán lemosható, szinte mindenhez jó.

A műhóval nem tudom mi lesz, nem nagyon akar száradni. Nincs nagy gyakorlatom a használatában, nem is tudom mennyi idő alatt kéne neki megszáradni, de szerintem ennyi idő alatt már illett volna. Vagy úgy döntött, hogy azért sem szárad meg, vagy az a baj, hogy már elég régi, bár rendesen, normális állapotban kijött a flakonból, és állagra is olyan volt mint máskor.
Majd meglátjuk holnapra mi lesz vele.


Az üveg normál 7 dl-es, a minta sima nyomtató papír. Mivel a kép amit nyomtattam ilyen sötét volt, így a nyomtatás is az lett. Igaz, nem fekete hanem jó sötét szürke, de így talán még jobb is.
Nekem is van egy kérdésem: a hó spray milyenre szárad jó esetben? Az enyém még mindig nedves kicsit, nem nagyon tanácsos hozzá érni, mert lejön.
Ez még fog száradni, vagy attól ilyen, hogy elég régi?


Banyoc@:
Én is szoktam sima konyhasót tenni az mécsestartók aljába, mert ha esetleg kifolyik a viasz akkor a só összefogja, és ki lehet emelni simán. Meg ha mély az üveg, akkor könnyebb beletenni a mécsest/gyertyát, ha só van az alján.

mekkora ez a befőttes üveg??? nagyon tetszik!!! a mintája: fekete fotókarton? nem túl merev?

Műhó: jó a kérdés... én is jártam ár úgy, hogy több óra elteltével ugyanolyan vízes volt mint amikor ráfújtam! fogalmam sincs, hogy melyik hogy szárad... Egyébként azt hiszem, hogy eldobálom a régi bontott flakonokat és beruházok szezon előtt egy friss gyártásúba... jártam már úgy hogy a spré luka volt kissé eltömődve, nem akart kijönni belőle a műhó, aztán amikor kirobbant dőlt belőle. Nem szóródott szét egyenletesen, hanem tocsogott benne minden....


Gabriella:
Szerintem a műhónál simán lehet az a gond, hogy régi, legalábbis én jártam úgy, hogy a régebbi nem száradt, állagra sem volt olyan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése