2014. augusztus 5., kedd

Karácsonyi falu készítése

Bridzso:
Aki csinált már karácsonyi falut, a havat mivel helyettesítette? Néztem ma a Kikben műhavat, de egy picike zacsi is majd' 300 ft volt. Az meg semmire sem elég.
Szeretnénk csinálni egy hegyet a faluk mellé, és párom azt találta ki, hogy azt purhabból csináljuk meg, és azt fújjuk be hóspray-vel.
Nem tudom, hogy fog kinézni, elvileg holnap kipróbáljuk. De tavaly sokatoknál láttam, hogy az emberkék is hóban állnak, jó lenne most megcsinálni.

Borcsamama:
Az én falucskám nagyon pici, csak egy egész kicsi asztalon van neki helyem, így hegyek sincsenek. Van viszont egy tükör, ami korcsolyapályaként funkcionál, és körülötte, meg a házak körül az összes szabad terület olyan tömőanyaggal van beborítva, amit varrásnál használok , ha valamit ki kell tömni. Hivatalosan szilikonos tömőanyag a neve, pihe-puha és tényleg olyan mintha hó lenne. Fél kg. kb. 800 ft, de az rengeteg, egy nagy reklámszatyor tele van vele. Szerintem egy nagy asztalra is sok lenne.

Shephard:
a purhab+hóspray szerintem jó ötlet, de ha figurákat is akarsz 'hóba' állítani oda jobb a műhó, természetesebb

Démétér:
Persze, szívesen mondom, hogy készült a hegy. :) Egy hullámkarton alapon kartondobozokból építettem fel a hegy hozzávetőleges formáját, és leragasztottan őket az alapra. Erre került egy fémháló, tyúkhálónak hívják, ha jól tudom. Ezt beformáztam sziklaformákra, úgy igyekezve, hogy legyenek teraszok, amikre majd házak kerülhetnek. Erre néhány réteg papírmasét húztam. (Egyszerűen tapétaragasztóval átitatott újságpapírrétegek.) Ez száradt vagy egy hétig. Majd gipszből megformázgattam a hegy végső formáját. További egy nap száradás után fekete, krémszín, barna és zöld festékkel megszíneztem - és most este le is fújtam műhóval, remélem, jó lesz :) Holnap már kisfalut építünk! Szóval nem két perc... De jó móka :)

Szerintem biztosan meg lehet csinálni purhabból! Jóval egyszerűbb lesz megoldani, mint a miénket :)
Az enyém hullámkarton alapon dobozokra húzott tyúkháló, amin először papírmasé réteg készült, majd ezen gipszból formáztam meg a sziklákat. Végül ezt megfestettem, és erre kerültek a hórétegek.
Nem vészes a súlya, kb. 3 kiló a teljes cucc. De elég nagy :) Ugye az asztal, amin álldogállnak, 1,35x1,35m, a vonat 1x1.20m. A hegy is jócska méretű.
Strukturálható, nehéz akrilfestéket használtam, hobbiboltból, feketét, barnát, zöldet és krémszínűt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése