2014. augusztus 25., hétfő

Sajtgolyó



 Hozzávalók: 2 nagyobb krumpli, 7 dkg sajt, 5 dkg liszt, 4 dkg vaj, 1 egész tojás, fokhagyma, só, bors, szemlemozsa, szezámmag

A krupmlit sós vizben puhára kell főzni. Amikor meghűlt jól összetörni, akinek van krumplinyomója azon, nekem nincs, csak simán összetöröm, hozzá keverem a reszelt sajtot, a lisztet, vajat a tojást és a fűszereket ízlés szerint. Ha nagyon puha lenne a massza be lehet tenni a hűtőbe, akár a fagyasztóba is egy rövid időre, utána könnyebb vele dolgozni.

Vizes kézzel kis gombócokat formázok belőle és sima zsemlemorzsába vagy szezámmagos zsemlemorzsába forgatom őket, majd bő olajban megsütöm. Sült krumplival v. rizzel, tartármártással önmagában is nagyon finom, de lehet húsi mellé salátával is tálalni.


Így kaptam én is a receptet, hogy a krumpli nincs dkg-ban megadva, ez nekem is furcsa volt elsőre.

Nálam minimum dupla adag szokott készülni egy-egy alkalommal, abból kb. 28-30 golyó jön ki. Elég régen készítettem már, de egy megjegyzést írtam a recept mellé, aki dupla adaggal próbálkozik, nem feltétlenül kell hozzá dupla vagyis 2 tojás, akkor talán nem lesz olyan puha a massza és könnyebben formázható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése