2014. augusztus 25., hétfő

Vaníliás karika

40 dkg liszt25 dkg vaj/margarin20 dkg porcukor1 rúd vanília magjaicsipet só3 tojássárgája1 teáskanál sütőpor

Mártáshoz:20 dkg étcsoki

A cukrot alaposan elkeverjük a vanília magokkal, de használhatunk aromát is.
A lisztet elmorzsoljuk a vajjal. Hozzáadjuk a többi anyagot és addig gyúrjuk, amíg a tészta össze nem áll.Amikor már feladnánk és gyúrnánk hozzá egy kis tejet, mert azt gondoljuk örökké morzsákban marad, na akkor összeáll. Mondjuk ennek az lehet az oka, hogy én a vajat hűtőből kivéve gyúrom bele, nem olvasztom.Folpackba csomagolva 30 percre hűtőszekrénybe tesszük, hogy egy kicsit a vaj visszadermedjen.
Enyhén lisztezett deszkán kb. 1/2 cm vastagra nyújtjuk, majd egy 5 cm-es kerek pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk.A leeső részeket összegyúrjuk, kinyújtjuk, újra szaggatjuk.A karikák közepeit is kiszúrjuk, én erre a célra egy díszítőcsövet használtam.A nagyobb átmérőjű végével szúrtam ki a körök közepét.Addig folytatjuk ezt, amíg a tésztánk el nem fogy.Kb. 180 fokos sütőben 10-12 percig sütjük őket, vigyázva, hogy ne barnuljon meg.Amikor kivesszük még puhák és úgy tűnhet, nem sült át teljesen. De ahogy hűl, úgy keményedik meg kissé. Kihűtjük.A szokott módon megolvasztjuk a csokit. Szerintem egy olyan 53%-os étcsokoládé a legmegfelelőbb erre a célra. Ezzel nekem a régi ízvilág jön vissza.Bele mártogatjuk a kekszek alját, majd a csokis felükkel lefelé sütőpapíron hagyjuk megdermedni a kekszeket.Bedobozoljuk. Nyilván eláll egy darabig, de nekünk ma elfogyott mind és több tucattal lett, kb. 60 db!

Forrás: Nassoló naplopó blogja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése