2014. július 21., hétfő

Almalekvár Mágikától

Hozzávalók:
1,5 kg alma,
25 dkg cukor,
örölt fahéj
1cs. zseléfix

Az almát megpucolva lemértem, és lereszeltem nagy lyukú reszelőn, így kis alma csíkokat kaptam, (nem volt kedvem elővenni a húsdarálót, ha ledarálod, esetleg turmixolod, akkor szerintem pépesebb lesz). Ha nem akarod hogy megbarnuljon lehet citrom levével locsolgatni, de én ez nem tettem az örölt fahéjtól úgyis barnás lesz az egész. Amikor ezzel készen voltam bele a fazékba és hozzákevertem a cukrot, ízlés szerint az örölt fahéjat, (nem mértem csak úgy szórtam bele) valamint a zseléfixet, én 3:1-est használtam, és a leírásnak megfelelően nagy lángon felforraltam, majd pár percig még főztem és zutty bele az üvegbe, celofán a tetejére + kupak és ment a polcra fejjel lefelé állítva. Kb 2db normál befőttes üveg lesz belőle. (nekem 1 befőttes + 3 kisebb üveg lett)

Nem tudom ki milyen zseléfixet használ, de az ott megadott gyömölcs mennyiségnél kicsit többet tettem bele, a cukor mennyiségét viszont csökkentettem, illetve, ha savanykás az alma akkor több cukor kell bele, megkóstólod amikor kezd forrni, ha nem lenne elég édes lehet beletenni még egy kis cukrot.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése