2014. július 24., csütörtök

Pastitsio recept

Képzeljétek mi történt főzés közben: forralt bor karácsonyi illata kezdte ellepni a konyhát :) mert a paradicsomszószba bort, fahéjt és szegfűszeget kellett tenni :)


Bolognai szósz
besamel mártás -borssal és szerencsendióval
tészta

A szósz alapja a bolognai-hoz hasonló - hagymát, fokhagymát megpirítottam olíva olajon, rá a darált hús (40dkg marhát használtam), paradicsomlé, 1dl vörösbor és reszelt répa, oregánó,só. És itt jön egy kis csavar: fahéj és szegfűszeg kerül a szószba.

közben kifőztem a tésztát - riganoti-t használtam, ez jó laktató és jól lehet rétegezni.

A kifőtt tésztához hozzá kell adni a besamel mártást, 2 tojást és reszelt

kemény (én félkeményet találtam csak a boltban) juhsajtot, ezt jól összeforgatni és 1 réteggel lefedni a tepsi alját. majd jöhet a szósz, tészta, szósz sorrend, amíg van. a tetejét tésztával kell befejezni és a tetejére még jöhet a reszelt juhsajt. (sajtból minél több van rajta/benne annál jobb) :)

kisebb tepsiben célszerű csinálni, mert akkor jobban lehet rétegezni. - de ez nyilván attól is függ, hogy hány főre készül :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése