2014. július 20., vasárnap

Hólabda Csingitől

Én ezt a hólabdát sütöm kb. 30 éve. Régi bevált recept, az évek alatt három dolgot változtattam az eredetin. Lecseréltem a lisztet a krémben tejszines pudingra, csökkentettem a cukrot és melegen keverem be a vajat is. Ezzel sokkal könnyebb és lágyabb lett az íze.. Ha nem kaptok tejszínes pudingport akkor 3 kanál liszttel lehet helyettesíteni, de vaníliással szigorúan tilos elkészíteni! Mert hát ismeritek a viccet a sárga hóról...


Hozzávalók:
A tésztához:
8 tojás
40 dkg porcukor
8 evőkanál langyos víz
2 evőkanál kakaó
25 dkg liszt
fél csomag sütőpor

A krémhez:
3 dl tej
1 csomag tejszín ízű pudingpor
10 dkg vaj vagy margarin

Az oldalára kókuszreszelék a tetejére csokimáz.

Elkészítés: A tojások sárgáját a langyos vízzel habosra keverjük, majd hozzáadjuk a felver fehérjét a sütőporos kakaós liszttel. Ez valójában egy vizes piskóta.

A krémhez a tejet a pudingporral sűrűre főzzük. még melegen belekeverjük a vajat és a cukrot, vaníliás cukrot.Kihűtjük! Én szeretem ha legalább 4-5 órát áll a hűtőben. Amikor a tészta kihült pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk a korongokat ketté vágjuk , megkenjük krémmel, összeragasztjük, körben is bekenjük, majd kókuszreszelékbe forgatjuk.A tetjére csokimázt teszek, a tészta hulladékát rumos golyónak szoktam felhasználni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése