2014. július 16., szerda

Banyoc@ adventi naptára

Nekem van egy olyan adventi naptáram ami örökös, kis helyet foglal és egyszer kell csak elkészíteni!

Igaz, az ötlet a Praktikából van.. nem tudom hány évvel ezelőtti újságban jelent meg, és kb 1-2 év múlva el is készítettem.

Maga a sablon a Praktika melléklete volt, A/3-as méretű.
Erre van felrajzolva a ház homlokzata amit én ceruzával színeztem ki Itt és most hajtok fejet az óvodások előtt, mert én 3 napig színeztem és már görcsben álltak az ujjaim tőle!
Maga a test egy kb 3-4 cm mély karton doboz (nekem éppen volt, de másik dobozokból is össze lehet állítani)

A színes homlokzaton szikével kivágtam az ablakréseket, pontosabban a spaleták nyitásához szükséges oldalakat, rátettem a papírt a dobozra, bejelöltem, hogy hol lesznek az ablakok, és azokat teljes mértékben kivágtam a dobozból.

Az ablakokban az "üveget" pausz papír alkotja amit megszíneztem sárga ceruzával, hogy ha majd átvilágít rajta a lámpa akkor olyan meleg fénye legyen (elvileg színes pausz is létezik, csak én akkor épp nem kaptam)

A pauszon ceruzával bejelöltem, hogy hol leszenk az ablkrések, és mindegyikbe egy-egy karácsonyi motivumot -méretének megfelelően- beragasztottam. Ekkor már azt azért tudtam, hogy melyik ablak hányadikán nyílik, mert pl a 6. ablakba Mikulást tettem.

Ezeket a motívumokat (toboz, csillag, gyertya, asztaldísz, Mikulás, csengő, karácsonyi gyümölcskosár, stb,stb,stb) szalvátákból vágtam ki.

Amikor minden megszáradt, akkor a díszített pauszt beragasztottam az ablakrések mögé, a doboz másik felébe a réseknek megfelelően beragasztottam egy 10 vagy 12? darabos színtelen égősort.

23 ablak van a házon, minden ablak fölé egy kis kartonlapocskát ragasztottam amin az a szám van, hogy hányadikán kell kinyitni

24.-én utolsó napon a ház duplaszárnyas főbejárata nyílik ki ott egy feldíszített karácsonyfa van.

Szeretem ezt az adventi naptárat, mert
1. egyszer kell csak elkészíteni
2. nem kell bele csoki (nem hízlal!)
3. felnőtt fejünkkel minden este izgatottan nyitjuk ki a spalettát, hogy vajon mi van az ablakban??:)))
Igaz mindig ugyanaz van, de 1 év alatt elfelejti az ember:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése