2014. július 14., hétfő

Advent Bécsben




Reika:

Én már jártam többször is Bécsben. Én nagyon élveztem. Igazi karácsonyi hangulat a fények, a forgatag... Engem teljesen magával ragadott.
És nagyon fincsi a bratkartoffel és a forralt bor. Nekem szabályos bögre gyűjteményem van a bécsi adventi bögrékből.

Banyoc@:
mi már voltunk az Anyukámmal Adventi vásáron... és nem költöttünk... nem voltunk eleresztve, de azért némi pénzecske volt nálunk, de olyan brutálisak a karácsonyi cuccok ára, hogy semmit nem vettünk.
Viszont forraltbort, puncsot ittunk, a bögrék miatt (is):))) aszsem olyan 3 euro körül volt az ára....
De a látvány, az élmény az maga a csoda volt!

pár évvel ezelőtt Anyukámmal voltunk, életre szóló élmény volt!! ráadásul szerencsénk is volt, nem volt túl hideg és szakadt a hó is. Ennél több nem is kell!:) Mi sem vettünk semmit, csak puncsot, forraltbort a bögrék miatt, hogy legyen tárgyi emlék is... de az utazás, a látvány, azillatok, és legfontosabbként az Anyukámmal töltött nap örökké a szívemben, lelkemben marad:) pénz nélkül is!:) Úgyhogy élvezzétek az utazást, a látványt, a hangulatot!





Gabriella:
mi igen közel vagyunk a határhoz, általában el is jutunk Bécsbe legalább egyszer évente adventkor, de venni még soha nem vettem semmit a puncson kívül :D

4 EUR majdnem mindegyik puncs/forraltbor + 2,5 EUR a bögre, amit vissza lehet váltani, de mivel mást úgyse veszünk, azt el szoktuk hozni.
















































Eruthaliel:
Bécsről annyit, hogy mi is mindig megyünk, és tényleg nem szabad vásárolni. Puncs, esetleg egy kis csoki aztán ennyi. Szerintem egész jó ott pénz nélkül is nézelődni, mert ha lenne is pénzem akkor sem venném meg ott a dolgokat, borzasztó árak vannak. Egy két apróság csoki vagy 1-1 gyertya szerintem belefér, de annak a városnak a hangulata a lényeg :)
Mi busszal megyünk idén is, helyi szervezés 5800Ft oda-vissza, Schönbrunn és Bécs a terv, reggel megyünk este jövünk.
Imádom Bécset télen, nagyon fog tetszeni nektek is remélem :) Tojáslikőrös puncs kihagyhatatlan, ha szereted az ilyesmit.

Bubu981:
Mi Győrből Railjet vonattal megyünk.
Árajánlataink Bécsbe
SparSchiene-menetjegyek egy útra
Budapestről/Budapestre: 2 . osztályra 13 €, 1. osztályra 29 €
Győrből/Győrbe: 2. osztályra 9 €, 1. osztályra 19 €
Én ezt találtam.Nemtudom,párom rendelte a jegyeket de szerintem ő is a Győrből/Győrbe: 2. osztályra 9 €, vonatra fizetett.

Tegnap este 11 re értünk haza Bécsből,jól éreztük magunkat!Volt sok időnk körbenézni,ingyen wc-t is találtunk,mindíg óránként kicsit felmelegedtünk.Egy kék csizmás bögre kakaót ittunk.Sok sok szép képet fényképeztem,nem is tudom melyiket töltsem fel nektek. Van a faházikókról,meg a nagy fákról amin macik,hóemberek,gitárok vannak.A fehér jegesmacikat én is lefényképeztem :):)Fényképeztünk délutáni és esti képeket,magaslati képeket,meg a bevásárló központról is ahol sok időt eltöltöttünk.






















Csillus:
Nekünk a bécsi út 4900 oda-vissza busszal, szombati napon. De ha pénteken mész akkor 3900.
http://www.adventbecs.hu/

a puncsot semmiképpen ne hagyjátok ki, átlagban 4 euró egy puncs(a forraltbor is ugyanennyi) és 2,5 euró a bögre, ha nem kéred visszaviszed és visszaadják a 2,5 eurót, de egy szép emlék, én bögremániás vagyok, így jött velem

A díszek elég drágák a sima egyszerű semmi díszítéssel 1 euró, de ha átszámítod az is 300 Ft körül van, viszont vannak nagyon szép kézzel festettek ebből a kicsi 6 euró, a nagyobb 8 euró, és a nagy 10-12cm-es 10 euró . Én ebből hoztam egyet, ami mécsestartó és dísz egyben tehát felakasztható fára is akár mécsessel együtt is, mert a gömb oldalán van kialakítva egy "nyílás", ahol betehetjük a mécsest, nagyon szép.

Visszatérve a díszekre elég drágák, de nagyon szépek, szerintem megéri belőlük venni.
Mi a Mária Terézia szobornál lévő vásárban is voltunk ez egy kisebb, de a nagy vásárt semmiképpen ne hagyjátok ki a Városházánál (nem nagy távolság van a két vásár között kb 500méter, mi sétáltunk, de villamossal 2 megálló) . Itt van kis kék csizmás bögre, na szerintem az a legszebb, kis angyalkával.
Nem tudom melyik utazási irodával mentek, de mi a Milleniummal mentünk és csak ajánlani tudom őket.
nem tudom hányan mentek, hogy ketten a férjeddel, vagy barátokkal is, mert ha többen akkor ajánlom Nektek amit mi is "csináltunk" vettünk mindegyikőnknek ugyanolyan manó sapeszt és ez volt rajtunk, így a nagy tömegbe nem hagytuk el egymást, mert a sapka mindenhol kitűnt a tömegből. Délelőtt (mi 10-re értünk ki) akkor még nem nagyon voltak túristák, de folyamatosan érkeznek a buszok, és gyűlik a tömeg, sötétedésre már mozdulni sem tudtunk annyian voltak.
Ha a férjeddel mentek ketten, akkor is semmiképpen ne tévesszétek szem elől egymást, mert lehetetlenség megtalálni a másikat a tömegben.
Mi például tegnap hajnalban 9 busszal mentünk, és ez csak egy nap és egy utazási iroda volt, voltak ott még svájcból, németből, csehből, szlovákból..... Szóval rengetegen vannak.

Mi sétáltunk, vásároztunk, volt kézműves foglalkozás, koncert amire be lehetett menni, ezek ingyenesek voltak, de azokra nem voltunk, nagyon hamar eltelt az idő.

Viszont amit legközelebb nem tennék: étterembe ebédelés. 6-an ettünk 119 euróért. Szerintem az sok, bár kinek hogy. Ez csirkemell volt sütkrumplival, mert más ételt nem tudtunk lefordítani, a pincérek pedig nem beszéltek angolul csak németül.

4 fok volt tegnap, volt mikor esett a hó, volt mikor nem, viszont nagyon hideg van, mert állandóan fúj a szél ( rengeteg szél kerék van telepítve pont ez miatt). Sokkal hidegebbnek éreztük, mint 4 fok.

javaslom nagyon öltözzetek fel, rajtam termo harisnya, bélelt farmer volt, 2 kötött pulcsi, egy vastag melegítő felső, vastag téli kabát 2 zokni, ebből egyik termo, vastag téli csizma, és volt mikor még így is fáztam, főleg sötétedés után van nagyon nagyon hideg.

Mi 10-től fél 7-ig voltunk kint.

Az nem igaz, hogy nincs hová menni, mert kevés volt az idő ígyis, hogy mindent megnézzünk. 5 karácsonyi vásár van Bécs belvárosában, nekünk ebből 2-re volt időnk. Ha nem szeretnétek kint lenni meglehet nézni a Természettudományi Múzeumot, a Szépművészeti Múzeumot, Parlamentet, a Városházát, a Stephans dómot, az Operát...

Az úton végig volt hó, sőt Mosonmagyaróváron (itt álltunk meg a határ előtt) fagyott is rendesen, sikerült majdnem el is esnem, csúszósak voltak az utak végig. Bécsben nem volt hó, de párszor elkezdett esni nem is kicsit, inkább latyakos, sáros volt az út.

Viszont ami nagyon tetszett az a közbiztonság és a tisztaság. ott nincs eldobva szemét az utcán, minden sarkon rendőr áll. Nagy rend van, a buszok is csak behajtási engedéllyel mehetnek be.

Vannak kihelyezett WC-k, hasonló, mint itthon is vannak csak sokkal nagyobbak.
Ha gondolod beszkennelem Neked, mert mi kaptunk térképet amin a nevezetességek, a kihelyezett WC-k és a karácsonyi vásárok vannak, illetve a metró vonalak.
A WC haszbnálat 50 cent, zsilipajtón engednek be, és a konténeren belül 5 WC van, szóval elég nagy :) Külön férfi, női.























Klemetina34:
Bécsben mi is jártunk még december elején, a rengeteg embertől nem fértünk hozzá a standokhoz a Christkindlmarkton, így az csalódás volt. Viszont javaslom a jövőre Bécsbe készülődnek, hogy látogassanak el a Múzeum-negyedben lévő Spittelberg vásárba. Csupa nagyon igényes és szép áru van, nincs akkora tolongás, és a hangulat is sokkal barátságosabb szerintem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése