2014. július 15., kedd

Csillus hóemberes adventi naptárja


Csillus:
Szerintetek polár anyagból készült? Ha nem akkor hogy nézne ki polár anyagból?
Kb mekkora legyen?
Mivel legyen kitömve?

A szaloncukorhoz vettünk Mágikával múltkor tömőanyagot, nem tudom mi a pontos neve de Mágika hátha tudja majd
Méterre árulják a méteráru boltba. Olyan vattaszerű, de mégsem az.

szerinted mit lehet ilyen pici zsebekbe tenni?
Úgy gondoltam, hogy nem a zsebekbe teszem, hanem kódot vagy helyeket írok bele (kis papírra, akkor elég a kisebb zseb) hogy hol találja az ajándékát, így nem kell akkora nagy hóember. De ígyis legalább 50 cm kell szerintem. Ahhoz kb mennyi polár anyag kellene? Tudjátok esetleg kb milyen árban van most a polár anyag?

Borcsamama
Polár anyagból nyugodtan csinálhatod, abból szép lesz és élethű is.
Hogy mekkora lehet? - hát az biztos hogy nem kicsi. Ha próbálod elképzelni, egy zseb biztos van tíz centi minimum, aztán még a sorok között is van kb. öt centi. Szerintem lehet akár olyan nyolcvan centi is, vagy még nagyobb, de minimum hatvan, ahhoz hogy szép legyen.
Kitömni olyan flizzel tömném ki, amit méterben vettél, de talán úgy csinálnám, hogy vennék pár métert, úgyis mindig kell, azt feltekerném hengernek, ráhúznám a megvarrt hóembert, és csak körülötte tömném kerekre. Szerintem másképp nagyon sok tömőanyag kell hozzá. Most jutott eszembe, ha van hasznmálaton kívüli puha paplanod vagy párnáid, azokkal is ki lehet tömni. Az alját úgy oldanám meg, hogy húznék bele zsinórt, azzal húznám össze és megkötném, így bármikor szétbontható és kis helyen tárolható.
Hú, nagyon szurkolok neked, hogy megvalósuljon a hóembered!

Írd be a google keresőbe hogy Varrogató. Az első találatra klikkelj, keress rá a blogban a hóember címszóra, görgess lefelé, amig találsz egy zöld sapkás, piros sála tündéri hóembert.





Marisa: 
Szerintem ez polár, de lehetne fehér flotirból is. Én abból csináltam hóember és hóasszony ablakdekorációt.
Jó nagyot kell készítened. Tömöanyagnak én a régi , összeállt paplan bélést használtam. jó keményre lehetett tömni vele a hóemberpárt.

Mágika
A tömöanyag azt hiszem vatelin.

Dobkrisztina:
Hóemberhez ötlet:

Polár anyag nem foszlik nem kell tisztáznod, 140 szélesből szerintem kb. a magassága kell+ 4-5cm-t számolj rá pocakonként+ fej, hogy szép kerek legyen. Tömőanyagnak vatelint vegyél és darált szivacsot. Vagy régi anyagdarabok is megfelelnek, akkor keményebb lesz.
Az anyagból egymás mellől szerintem kijönnek a testrészek.
Van szabásmintád hozzá?
Ha nincs ötlet :)
Az alsó test: egy trapéz alak, alja behúzva, középen elkötözve, ráncok eligazítva, fej hasonlóan csak egy kerek forma behúzva.
Vagy külön külön kerek formákból összehúzva egymásra varrva.
De ha teljesen ilyen formát szeretnél akkor , az alja egy kör, a hasa trapéz forma az oldalán lekerekítve (a kör kerületével megegyező hosszban lent, felső részen kicsit rövidebb) és más hosszúságúak egymásra varrva (következő pocak alja az előző felső szélével megegyező, felső kicsit rövidebb. Fej része hasonló.) és tömve a fejénél, behúzva kicsit majd rá a sapi, sál és a kezek. A kezeknél egyszerúen vágd ki a formát 2 szer jobbos- balos (4 db összesen) óvatosan tömd ki és varrd fel a zsebekkel együtt.
Zsebekhez tipp: varrd körbe piros cérnával (pl:hímző öltéssel v. pelenka öltés), majd pár öltéssel erősítsd fel, mert nagy dolog nem kerül bele, a cetlik meg nem esnek ki, ha csak az alját és a sarkait varrod fel.
Tömésnél nekem az vált be, hogy a vatelint szépen körbeteszem 1-2 rétegben a formába (így abból sem kell sokat venni, csak mint az anyagból)kibélelem körbe a "pocakját"és az alját, majd ebbe kerül a tömő anyag. Kicsit elsimítja a szivacsot és nem lesz olyan össze vissza fogásra sem.
Megpróbálok ma képet feltenni a trapéz formáról hozzá.

Bági57:
Arra gondoltam,hogy a hóember készítésnél 1 nagy trapézt szabni és az alsó résznél egyenesre az oldalát és egyszerüen először kitömöm a fejet elkötöm utána tömöm a következőt azt is elkötöm a harmadiknál meg összehúzom az alját.Fejben összeáll de lehet,hogy kicsiben ki kellene próbálni.

Csillus:

Frízzel tömtem ki, és olyan 40-50cm



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése